Doa Pagi

Aku bersyukur kepada mu,
Ya Tuhan ku dan Allah ku
Engkau telah membangunkanku ku di pagi yang indah ini
dan mengundangku untuk memuji, menyembah sujud dikau
dan menyerukan nama-Mu yang kudus.
Krimkanlah pertolongan MU kepada mereka yang berlutut
di depan-Mu dan yang berharap belas kasih-Mu.
Semoga mereka yang senantiasa mengabdi Dikau
dengan takwa dan cinta, memuji kebaikan-Mu yang tak terperikan;
sebab sepantasnya Engkau menerima segala hormat dan penyembahan.
Ya Tuhan Engkau telah membangunkan aku dari tidur
pagi ini dan memberikan aku anugerah hidup baru.
Kurniakanlah kepada ku iman yang teguh,
harapan yang kuat dan cinta yang iklas.
Berkatilah segala niat baik ku, berkatilah pekerjaan ku dan juga perkataan ku.
Semoga hari ini aku dapat mejadi berkat bagi orang-orang di sekitar ku.
Semoga hari ini aku dapat menjadi perpanjangan cinta Mu di dunia ini. Amin.

Leave a Reply

